20 Mayıs 2024 Pazartesi
Ana SayfaHaberSibel Ayhan: “Hedefimiz niyeti, evi ve parası olmayanı ev sahibi yapmak”

Sibel Ayhan: “Hedefimiz niyeti, evi ve parası olmayanı ev sahibi yapmak”

Bak Yapı Satış Pazarlama Koordinatörü Sibel Ayhan, "Hedefimiz niyeti, evi ve parası olmayanı ev sahibi yapmak” sloganıyla konut ürettiklerini ve bu kapsamda insanları ev sahibi yapmak için çalıştıklarını söyledi.

Bak Yapı Satış Pazarlama Koordinatörü Sibel Ayhan, “Hedefimiz niyeti, evi ve parası olmayanı ev sahibi yapmak” sloganıyla konut ürettiklerini ve bu kapsamda insanları ev sahibi yapmak için çalıştıklarını söyledi.

Ayhan, emlakdream.com’a yaptığı özel açıklamada, kentsel dönüşüme sıcak bakmadıklarını belirtti.

Kentsel dönüşümün ada bazlı olması gerektiğini anlatan Ayhan, “Bursa’daki çoğu bina yenileme olarak yapıldı. Alt yapı, toplu taşıma, trafik gibi şeyler sıkıntı olacağı için sıcak bakmadım. Kendi arsamıza proje yapıyoruz ya da kat karşılığı yapıyoruz. Müteahhitlerin kentsel dönüşüme girmesi arsa payının pahalı olması. Güç gerekli. Sermaye gücü az olduğu için kentsel dönüşüme girdiler. Çünkü kentsel dönüşümde devlet desteği var.” dedi.

“Kentsel dönüşüme banka desteği verilmeli”

Ayhan, kentsel dönüşümde banka süreçlerinin daha kullanılabilir olması gerektiğini aktararak, “Yüzde 70’i tamamlanmamış projelere kredi çıkmıyor. Firma satması için kredi kullandırması en büyük avantajı olacak ancak kredi sunamadığı için satış esnasında zorlanıyor. Bu sınırın düşürülmesi gerekir. Belediyeler tarafından durdurulma kararı alan projeler var. Ondan önce başlayanlar devam ediyor. Otopark zorunluluğu var. Bunlar karşılanamıyor.” diye konuştu.

Devam eden projelerde son durum

Kendilerinin daha çok toplu konut projeleri yaptığını dile getiren Ayhan, şöyle devam etti:

Projeden önce arsa stoğuna göre proje yapıyoruz. Bölgeyi analiz ediyoruz. Metrekare birim fiyatları falan hepsine bakıyoruz. Doğru lokasyonu seçmeye gayret ediyoruz. Şu an Demirtaş bölgesine, Prestij Optimum ve AVM var. AVM seneye faaliyete geçecek. Optimum’da da 6 ay sonra yaşam başlayacak. Satışların yüzde 10’unda satışlar devam ediyor. Prestij Hayat 1517 konut. Yüzde 65 satış bitti. O da Demirtaş bölgesinde. İlk etapta yaşamlar bir yıl sonra başlayacak. Lansmana çıkmadığımız ancak projesi hazır olan Prestij Park Bulvar var. 2019 olmadan satışa çıkmayı düşünüyoruz. 1200 konut ve ticari alanlar var. Demirtaş’ta 2+1 300 bin ile 600 arası değişiyor ortalama fiyatları. Nilüfer’de Prestij Gold lüks projemiz var. 250 konuttan oluşuyor. Fiyatlar 1 milyon 250 ile 2 milyon 500 arasında değişiyor. A plus proje. İlk lüks segment projemiz.”

Sibel Ayhan, şu anda satışı devam eden 4 projeleri olduğu bilgisini vererek, “Bunlarda 4 binden fazla konut var. Şu anda satılabilir bin konut var. Satışlarımız da çalışmalar da hızlı gidiyor. Yap-sat şeklinde ilerliyoruz. Hayat projesine bir yıl var ancak kaba inşaatı tamamlandı. Nilüfer’deki projede aynı. Lansmana çıkmadan kat karşılığı, yüzde 30’luk kısmı satıldı.” şeklinde konuştu.

Bin konutluk bir projede en geç 30 aya kadar teslimatların yapıldığını ifade eden Ayhan, genelde bina tamamlandığında satışların da tamamlandığını ancak çok adetli projelerde yüzde 10 kadarının kalabildiğini vurguladı.

Ayhan, Bursa’ya Türkiye’den marka firmaların gelmesinin keyifli olduğunu ancak bu projelerle fiyatların biraz yükseldiğini anlattı.

“3 ayda 300 konut sattık”

Projelerinde Bursa’ya yoğunlaştıklarının altını çizen Ayhan, “Bizi anlatan bir sloganımız var; ‘Niyeti, parası, evi olmayan ev satmak.’ Bu hedefle çıkıyoruz. Bunlara ev satmak önemli. Bunu hedefliyoruz. Hedefimiz niyeti, parası ve evi olmayana ev satmak. Bu koşullarda ev satmak önemli. Şubat’ta kampanyaya başladık ancak 3 ayda 300 konut sattık. Bunların da yüzde 10’u yabancıya satıldı. Özellikle Kuveytliler var burada. Onlara sattık.” ifadelerini kullandı.

Ayhan, 84 ay 0 faiz kampanyasına dahil olduklarını anımsatarak, şunları kaydetti:

“Yoğun talep oldu. Tüm projelerde kredi kullandırabiliyoruz. Bankalarla çok yoğun çalışıyoruz. Bu kampanyayı bitirdik ancak yoğun talep üzerine başka karar aldık. Bu kampanyayı 120 ay vade farkı bizden diye yeni kampanya başlattık. Kredi anlaşmalı bankadan alınıyor. 120 aylık kredideki vade farkını biz üstleniyor. Kampanya Prestij Optimum, Prestij Hayat’ta geçerli. Gold da henüz belli değil. Müşteri bin 650 TL ile 200 TL arasında taksitle ev sahibi olabiliyor. Müşteri bir yıl sonra kira öder gibi kredisini ödemeye devam edecek. Kalan 9 yıllık kira bedelini amorti edebilecek.

“Kira öder gibi taksitle ev sahibi yapıyoruz”

Bu kampanya ile 329 bin liralık dairede ortalama 80 bin peşinat ve 40 bin liralık ara ödemeyle aylık bin 700 TL taksitle ödüyor. 3+1’de ise bu fiyat 2 bine çıkıyor. Orada da 90-100 bin arası peşinat, 50 bin lira ara ödeme yapılıyor. Nilüfer’de kira 2 bin, Demirtaş’ta bin 500 civarı. Kira bedeli kadar taksit imkanı sunuyoruz.”

Şu anda devam eden projelerine yoğunlaştıklarını dile getiren Ayhan,İstanbul’da 2392 konuttan oluşan  İstanbul Prestij Park projesini  bitirdiklerini, 4 yıldır yaşamın devam ettiğini ileride İstanbul’da yeniden  proje yapabileceklerini sözlerine ekledi.