23 Nisan 2024 Salı
Ana SayfaManşetİstMarina AVM'nin açılışı yapıldı

İstMarina AVM’nin açılışı yapıldı

“Deniz üstü alışveriş” tarzıyla alışveriş sektörüne yeni bir boyut getirmeye hazırlanan İstMarina AVM görücüye çıkarken, yarından itibaren hizmet vermeye başlayacak.

Dap Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz, projenin lansmanındaki konuşmasında,  İstMarina ile Türkiye’de ilke kez perakende sektörüne adım attıklarını söyledi.

İstMarina’nın sadece AVM değil, aynı zamanda yaşam merkezi olacağını anlatan Yılmaz, “Türkiye’nin içinde ilk hızlı tren geçen AVM’si olan İstMarina, gurme restoranları ve dünyanın ünlü markalarını içinde barındıracak.” dedi.

“Konutların çoğunluğu teslim edildi”

Yılmaz, projenin ödüller aldığını da anımsatarak, “Beyaz yakalıların tercih ettiği bu bölgeye böyle bir proje de kazandırdık. Proje için aldığımız ödüller de bizi haklı çıkartıyor. Projede bin 611 konut ve ofisin yanı sıra Acıbadem Hastanesi ve Mektebim okulları bulunuyor.
Teknoloji ve tasarım odaklı eserler, insan odaklı hizmet sunmaya devam edeceğiz.” diye konuştu.

Projeyi 28 ayda tamamladıklarını ifade eden Yılmaz, “Okul açıldı. Yıl sonunda hastane de açılacak.Konut teslimlerine de başladık. Önümüzdeki ay itibariyle yaşam başlar. 1200 konutu teslim ettik.” şeklinde konuştu.

“Artık karma kullanımlı projeler tercih ediliyor”

Avi Alkaş da dünyada karma kullanımlı projelerin tercih edilmeye başlandığını dile getirdi.

Projenin önemine değinen Alkaş, “İnsanlar artık işten çıktıktan sonra, bir iki adım atıp, tüm ihtiyaçlarını karşılamak ve hemen evine gitmek istiyor. Bu tür projelere tüketicileri tatmin ediyor. Türkiye’de 10’uncu senemizde 50 AVM’yi yönetiyoruz ancak her yeni projede yine heyecanlanıyoruz. Projede yönetim danışmanlığı yapacağız. Açık hava alışveriş keyfine kavuşturacak temel bir proje. Büyük bir gelişim gösteren Kartal’da yaşama keyif ve değer katacak.” şeklinde konuştu.

Alkaş, yıllık 18 milyon civarı müşteri beklediklerini anlatarak, “Kiralama performans esaslı bir yapıda. Hasılatlarından belli bir miktarda kira ve asgari kira ücreti alacağız. Yabancı para cinsinden kiralamalarda, kredilerin zamanla TL’ye dönmesi durumunda, kiralar da TL’ye dönecek.” ifadelerini kullandı.

“Alışverişte yeni bir konsept başlatıyoruz”

JLL Türkiye Ülke Yönetim Kurulu Üyesi Tarkan Ander ise projeyle ziyaretçileri deneyimin de ötesine geçirmeyi hedeflediklerini belirtti.

Yepyeni bir alışveriş tarzı başlatacaklarını aktaran Ander, “Deniz üstü alışveriş konsepti, kapalı ortamdan uzak, deniz manzaralı alışveriş imkanı sunuyoruz. Herkese hitap eden markalar olacak. Yeme içme mekanları yüzde 30’unu oluşturacak. Kahve zincirleri de projemiz de yer alacak.” değerlendirmesini yaptı.

İstMarina AVM

İstMarina, Kartal’da denize sıfır bir konumda, 200 bin metrekare inşaat alanı üzerinde 70 bin metrekare kiralanabilir alanda hizmet verecek. 3 kattan oluşacak İstMarina AVM, açık ve kapalı alışveriş mekanlarının yanı sıra 2 bin araçlık otoparkı, çocuk oyun alanları ve diğer sosyal alanlarıyla dikkat çekiyor.

250 milyon Avro yatırımla hayata geçirilen İstMarina AVM’de 200 mağaza yer alıyor. Mağazaların yüzde 95’inin de dolu olduğu belirtiliyor. AVM kısmında Emlak Konut’un da ortaklığı bulunuyor.

Projenin tamamlanmasının ardından prim potansiyelinin fazla olması bekleniyor.

Bostancı-Pendik sahil yolu üzerinde yer alan İstMarina AVM’ye, karayolu bağlantılarının yanı sıra Kadıköy-Pendik ve Bostancı-Pendik arasında işlemekte olan İETT hatları sayesinde toplu taşıma araçları ile de kolayca ulaşmak mümkün. Haydarpaşa Garı’na 2018 sonunda ulaşması planlanan Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattı da İstMarina AVM’nin içinden geçecek.