29 Mart 2024 Cuma
Ana SayfaYeni ProjelerTual Bahçekent 2 bin 700 TL'den satışa sunuldu!

Tual Bahçekent 2 bin 700 TL’den satışa sunuldu!

Dağ Mühendislik İstanbul'un en hızlı ve planlı gelişen lokasyonu olan Başakşehir, Bahçekent bölgesinde Tual Bahçekent projesini hayata geçiriyor. Hoşdere konut projeleri arasında toplam 1.739 konut, ticari üniteler, hastane, eğitim kurumları ve Hayat Park'a olan cephesiyle yaşamın tüm alanları Tual Bahçekent'te yer alıyor.

TUAL BAHÇEKEN BASIN TOPLANTISINI İZLEMEK İÇİN VİDEOYA TIKLAYINIZ

DAĞ MÜHENDİSLİK YKB YARDIMCISI DOĞAN DAĞ RÖPORTAJI İÇİN VİDEOYA TIKLAYINIZ

Projenin basın toplantısında  Dağ Mühendislik YKB Yardımcısı Doğan DAĞ, emlakdream.com'a gerçekleştirdiği konuşmasında bundan iki ay önce satışa çıkan Tual Adalar projesinde çok kısa bir sürede %30'u aşan bir satış gerçekleştirdiklerini dile getirdi. Tual Adalar heyecanı devam ederken, İstanbul'un ihtiyacı olan tüm üniteleri içerisinde barındıran Tual Bahçekent'i tanıtıyoruz dedi.

Dağ Mühendislik YKB Yardımcısı Doğan Dağ konuşmasından satır başları…

Bir yıl önce Bahçekent 4. Etap ihalesinden 1 milyar 90 milyon teklifle aldık.

Tual bahçekent ile geleceğin şehrini inşa ediyoruz. Şubat ayında hafriyatımıza başladık ve temelimizi attık. Yaklaşık 515 bin metrekare inşaat alanı olarak hayata geçiyor. Avrupa yakası’nın en büyük projelerinden olma özelliğini taşıyor. Toplam 23 bloktan oluşan 1+1, 2+1, 3+1 ve 4+1 konut tiplerinden oluşuyor.

Bir etapta bitireceğiz. 5 parselden oluşuyor Tual Bahçekent, 2 parselimizi 1+1’e ayırdık buda %18 gibi bir alanı ifade ediyor.

Yatırım değerini artıran çevresinde hastane, okul ve daha fazlasını bulacağı bir proje ile karşılaşacaklar.

Yeni yapılaşma alanlarının çoğunda ilk önce üst yapılar yapılır daha sonra alt yapılar gelir. Biz bununla karşılaştık. Bahçekent projesinin önceden altyapısının yapılmış olması. Cadde ve sokaklar geniş, altyapısı önceden tasarlanmış ve planlanmış bir bölge. Gelişime açık ve yapılacak yatırımlarda üst değer kaydedeceği kanımız var.

Bahçekent Flora ile %50'nin üzerinde prim yaptık.

Bahçekent bölgesinde Bahçekent Flora projemiz vardı 2014 yılında. 2 bin 10 TL’den başlamıştık. Şu anda alt limitimiz 3 bin 300 TL’den devam ediyor. %50’nin üzerinde bir prim yaptığı gözleniyor. Türkiye ve dünyada hala yatırım aracı olarak gayrimenkul en üst sırayı koruduğunu görüyoruz.

Tual Bahçekent 2 bin 700 TL

Maliyetlere baktığımız zaman bin 800 ile 2 bin TL arasında sadece inşaat maliyeti, arsayı da düşündüğümüzde 2 bin 700 TL’den satışa çıkan çok nadirdir. Böyle bir komplike projede bu rakamların olması da sizleri de iştahlandırmalıdır.

2 bin 700 TL – 3 bin TL arasında metrekare fiyatlarımız. Talepler hayali olmadığı için beklentiler üst seviyelerde. Talebin büyük çoğunluğunun satışa döneceğini düşünüyoruz.

Bir hafta içerisinde bin 500 talep aldık

Ulaşım konusunda baktığımız zaman ise, otogar bağcılar başakşehir metrosu ile ulaşım daha rahat hale gelecek. Bahçeşehir’e 1 km mesafede, yakın olan AVM’ye 10 dakika yürüme mesafesindeyiz. 1 hafta içerisinde bin 500 tane talep aldık. 3. Havalimanında çalışmayı düşünen THY personelinden çok ciddi bir talep aldık.

Tual Bahçeken ödeme planında 40 aya varan vadeler

40 aya varan vadelerimiz var. %3 peşin, %75 konut kredisi, %22’sini de iki yıla yayıyoruz.

Primde net bir şey söylemek taahhüttür. Biz bugüne kadar böyle bir taahhüt vermedik. Geçmişe dönüp baktığımız da elimiz de referansımız var. Bahçekent Flora’da %60’lardayız. Buda onun aşağısında kalmayacak olarak düşünüyoruz.

Emlak Konut Genel Müdürü Murat KURUM'da basın toplantısında bir konuşma gerçekleştirdi ve basının sorularını yanıtladı.

Türkiye'de evin en iyisini insanlara sunmak gibi bir sorumluluklarının olduğunu dile getiren KURUM, bunun için Emlak Konut GYO olarak çabaladıklarını söyledi.

Murat Kurum konuşmasından satırbaşları…

Bahçekent'in Emlak GYO tarihi

Bahçekent’in tarihine bakacak olursak 2013 yılında 1 milyon 100 bin metrekare arsa satın aldık. Bir planlama yaptık, güneyinden kuzeyine doğusundan batısına bölgesindeki aksları inceleyerek nasıl bir uydu kent olması gerekir diye bir master plan hazırladık. Bölgeler de gördüğümüz eksiklikleri yapmaya çalıştık. Bir bölge parkı yapmaya çalıştık. 2013 yılında planı yaptıktan sonra dedik ki burayı biz altyapılı arsa mantığıyla üretmemiz gerekir. Her gelir grubuna da hitap eden bir proje olsun. 2013 yılında bir ihale yaptık ve o ihale içerisinde yaklaşık 1.500 konut içerisinde yollar, kreşler, okullar ve parklar olmak üzere ihale ettik. Daha sonra 2014 başı itibariyle de burada hâsılat paylaşımı projeler yapmaya başladık. Toplamda artık burada bir mahalleden çok ismiyle yaşayacak bir uydukent meydana geldi. 10 bin bağımsız bölüm var şu an yaklaşık 40 bin nüfustan bahsediyoruz burada.

Bir parktan fazlası, Hayat Park

Bu projenin içerisinde ki parkın her türlü ihtiyaca cevap vermesi için çalıştık. İçerisinde biyolojik göleti, golf sahaları, tematik bahçeleri, çocuk oyun alanları gibi sabah girip akşama kadar vaktini geçirebilecek. Sporunu yapabilecek, koşabilecek, eğleneceği bir yer olsun istedik. Her gelir ve yaş grubuna da hitap etsin istedik. Bir tarafından okuldan çıkıp gelsin çocuklar, diğer taraftan camii den çıkıp gelsin dinlensin, sitede oturanlar akşam çıkıp koşularını yapsın. Güneş enerjisini kullandık, her şeyi düşünmeye çalıştık. Üç – beş ay içerisinde tamamlanacak.

2013 yılı içerisinde bin 500 lira fiyatla başladık.

Biz buraya master planıyla başlayarak geldik. Bin 500 lira fiyatla başladık 2013 yılında. Bugün 2016 yılı fiyatlar 3 bin 500 4 bin lira. Tüm gelir grupları var, düzgün bir yerleşim var, altyapı, sosyal donatı var ve siz atıl denebilecek, kıymeti olmayan arsayı bu hale getirebiliyorsunuz. Biz elimizi gidip değiyoruz, birçok yatırımcının yapamayacağı işleri gidip para harcayıp bu hale getirebiliyoruz.

Asya ülkelerine açılmamız gerekiyor

Mütekabiliyet yasasıyla da sektöre bir hareket geldi. Ciddi alışverişler yapıldı diğer ülke vatandaşları ile. Yasanın daha da ilerleme göstermesi için çalışmalar yapılıyor. Türkiye’nin globalleşen dünyada değerinin daha da artacağını düşünüyoruz. Ekonomisi petrole bağlı ülkelerde artık gelir azalışı başladı. Bütçelerinde açık vermeseler bile yurt dışı fonlarındaki paraları geri çekmeye başladılar. Bizim daha başka mecralar da da arayışlara girmemiz gerekiyor. Çin bugün turizm konusunda ön plana çıktı. Bizim Çin, Hindistan, Malezya gibi biraz daha Asya ülkelerine açılmamız gerektiğini düşünüyorum.

Orta doğu’dan içerisinde devlet fonlarının olduğu yatırımcılarımız var. Emlak Konut’un halka açık olan kısmının %80’i yurt dışı yatırımcılarından oluşuyor. Bizim artık Asya’da yaşayanları ülkemize İstanbul’a Anadolu’muza çekmemiz gerekiyor.

Yabancıya oturum izni

Yabancıya belirli bir alım yapıldığı zaman oturum izni verilmesi konusunda, Yurt dışından sektöre kaynak üretmek istiyorsak, metrekaresi 5 bin ve üzeri projeler de yabancı yatırımcıyı konuşmalıyız.  Total olarak 500 bin dolar mıdır bakmak lazım. Gelir grubundan hareket etmemiz gerekiyor. Ben burada güzel bir limit koyulması gerektiğini ve her il için de ayrı konulmasını gerektiğini düşünüyorum. İstanbul’daki limitle Konya’daki limitin aynı olmaması gerektiğini düşünüyorum. İstanbul için sanki 500 bin dolar ve üstü bana doğru geliyor.

Emlak Konut güvencesiyle Dağ Mühendislik tarafından Bahçekent'te 190 bin metrekare arsa üzerine inşa edilecek Tual Bahçekent konut projesinin basın tanıtımı gerçekleşti. Projenin Hayat Park'a yakınlığı ve kendi bünyesinde de yüzde 85'lik bir alanın peyzaja ayrılmış olması, yeşillğe ilgi duyanları cezbedecek türden ayrıntılar olarak göze çarpıyor. Ağırlıklı 2+1 ve 3+1 dairelerin yer aldığı projeden; 2+1 konut sahibi olmak için 350 bin lirayı ödemeniz gerekiyor.

Dağ Mühendislik Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı Doğan Dağ projenin ayrıntılarıyla ilk olarak şu ayrıntıları verdi; "Proje İstanbul’un merkezinde, Bahçeşehir’e 1 km mesafede, Başakşehir Belediyesi sınırları içerisinde, Bahçekent dediğimiz bir bölgede yer alıyor. Bin 739 konut ve 186 ticari üniteden oluşan projede; büyük bir özel hastane, iki tane büyük özel okul, kreşler, devlet okulu bulunuyor. Ayrıca Tual Bahçekent'in bulunduğu konumun en önemli artılarından biri de 160 bin metrekarelik bir şehir parkının bitişiğinde yer alması. Hayat Parkı haricindeki saydığım tüm bu alanları Dağ Mühendislik olarak biz hayata geçiriyoruz."

'Hayat Park, Donatılarıyla Kentin Tüm İhtiyaçlarına Cevap Verebilecek Nitelikte'

Hayat Parkın bölgeye büyük bir değer kattığını belirten Dağ, "Hayat Park bütün planları yapılmış, her donatısıyla kentin tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte bir proje. Park, Emlak Konut tarafından üretilecek. Golf sahası, botanik bahçesi, yürüyüş parkuru ve bisiklet yolu gibi bir çok unsuru barındıran Hayat Parkı'na ek biz de projenin yüzde 85’lik bir alanını yine yeşil alanlara ayırdık." dedi.

'Bahçekent Flora'nın Prim Yüzdesi Tüm Projelerimize Referans Olabilir'

Doğan Dağ aynı bölgede inşaatın büyük kısmını tamamladıkları Bahçekent Flora'yı örnek göstererek," Bahçekent Flora projesinde inşaatın yüzde 85 – 90’ını bitirmiş vaziyetteyiz. Satışların de yüzde 90’dan fazlasını gerçekleştirdik. Bu yıl sonunda projeyi teslim ediyoruz. Bahçekent Flora’nın 2014’te lansmanına çıktığımızda metrekaresi 2 bin liradan satışa başlamıştık. Konut fiyatları şu anda 3 bin 300, 3 bin 600 hatta 3 bin 800 lirayı bulan seviyelere ulaştı. Projenin yüzde 55 – 60 oranında prim yaptığını görüyoruz. Bahçekent Flora’yı, Tual Bahçekent ve diğer bütün tüm projelerimize referans gösterebiliriz."

Tual Bahçekent Fiyatları

"Tual Bahçekent projesine şu anda  2 bin 700 liradan satışa çıktık." diyen Dağ, Bahçekent bölgesinde konut fiyatlarının 3 yıl içerisinde, Kayabaşı gibi 5 bin – 6 bin lira seviyelerine çıkacağını düşündüğünü söyledi. Bunu bir taahhüt olarak sunmadığını fakat bölgenin gelişimi gelecekte bu beklentileri veri olarak bizlere sunduğunu belirten Dağ projede bir çok ödeme imkanı olduğunu anlattı; "Yüzde 3 peşin, yüzde 75’i konut kredisi kalan yüz 22’sini de 24 aya bölüyoruz. Yüzde 30 peşin 30 ay vade, yüzde 36 peşin 36 ay vade gibi ödeme seçenekleri de mevcut."

Projede daha çok 2+1 ve 3+1 daireler ağırlıklı. Yaşanabilir mekanlar ürettiklerine dikkat çeken Dağ, "2+1’lerde fiyatlar 350 bin liradan başlıyor. Projenin teslim tarihi 2018 sonu. Eğer yatırım yapmak istiyorsanız sakin ve prime açık olan bölgeleri seçmek zorundasınız. Gelişimini tamamlamış bir bölgede yatırım yapmanın bir anlamı yok." diyerek projeye yatırımcıları davet etti.

Diğer projeleri hakkında da bilgiler paylaşan Dağ, "İş geliştirme bölümümüz çalışmalarına devam ediyor. Fakat prensip olarak netleşmemiz bir projeyi açıklamak istemiyoruz. Tual Adalar projesinde de beklediğimiz ivmeyi yakaladık. Hatta satışlar anlamında piyasaların durumuna rağmen beklediğimizin üstünde bir taleple karşı karşıyayız. Metrekaresi 4 bin 600 – 4 bin 700 liraya adalar ve deniz manzarasına karşı yaşıyorsunuz. Bu da ilgiyi arttırıyor." dedi.