23 Nisan 2024 Salı
Ana SayfaKonut ProjeleriCihan İnşaat'tan Bahçekent'e yeni proje.. Avrupark Hayat satışa sunuldu

Cihan İnşaat’tan Bahçekent’e yeni proje.. Avrupark Hayat satışa sunuldu

Emlak Konut GYO Genel Müdürü Murat Kurum ve Cihan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Ertuğrul Yavuz Pala evsahipliğinde gerçekleştirilen bir basın toplantısıyla sektör temsilcilerine ve yatırımcılara tanıtılan Avrupark Hayat projesi; 220 bin liradan Liradan başlayan satış fiyatlarıyla lansman satışlarına başladı.

Emlak Konut'un Bahçekent Hoşdere'deki 42 bin metrekarelik arsası üzerinde arsa karşılığı gelir paylaşımı usulüyle 700 milyon TL'lik yatırım değeriyle projelendirilen Avrupark Hayat'ta 1095 konut ve 81 ticari ünite hayata geçirilecek. 12 blok halinde tasarlanan projede büyüklükleri 63 ile 174 M² arasında değişen 1+1'den 4+1'e kadar 21 farklı konut tipinde dairelerin satışa sunulduğu projede metrekare satış fiyatları 3 bin 675 TL'den başlıyor. Avrupark Hayat'ta konut teslimlerinin ekim 2020'de başlaması planlanıyor.

Ertuğrul Yavuz Pala Projemiz, bağlantı yollarının yeni havalimanına ulaşımı kolaylaştırması nedeniyle havaalanı  personellerinden de büyük ilgi görüyor, hedef kitlemiz ise daha çok yatırımcı kesimden oluşuyor" diye konuştu. Kampanya ve ödeme koşullarıyla ilgili bilgi veren Pala, peşin alımlarda yüzde 5 indirim yaptıklarına dikkat çekti. Pala, “Satışlarımıza 'Biz bize yeteriz' ödeme kampanyasıyla devam ediyoruz, bu kampanyayı 30 Kasım tarihine dek sürdürmeyi planlıyoruz. 42 ay firma bünyesinde vade farksız taksitlendirme yapıyoruz. Ayrıca peşin alımlarda yatırımcılarımıza yüzde 5 indirim imkânı da sunuyoruz. Öte yandan; aidatların düşük tutulması için çalışmalar yürütüyoruz, aidatlarıortalama 200-250 TL bandında tutmaya çalışıyoruz” dedi. ‘Avrupark Hayat’ projesinin 36 ay içinde teslim edilmesi planlanıyor” dedi.

Basın toplantısında bir konuşma yapan Emlak Konut GYO Genel Müdürü Murat Kurum; "Kentsel dönüşüm ülkemizin kaçınılmazı. Biz de Emlak Konut olarak TOKİ'den 12 milyar TL'lik arsa satın aldık. Buralarda uydukentler ve yaşam alanları üretmeye çalışıyoruz. Bu bölgenin ihalesini 2009'da yaptık. 8 bin 800 konutluk Hoşdere bölgesinde daha önce metrekaresi 1500 TL'den konut satarken şimdi metrekare fiyatları 3 bin 400 TL'ye geldi. Piyasa koşulları zorlaştı. Emlak Konut olarak özkaynağı olan firmalarla iş yapılması gerekiyor. Sektörde güven önemli ve biz iş yaptığımız firmaları takip ediyoruz.Kentsel dönüşüm projelerinde işin bitirilmesi için finansal gücü olan firmaları öne sürmemiz gerekiyor. Bu konuda vatandaşların da dikkatli olması gerekiyor. Bankalar yeterli finansal güce sahip olmayan firmalara çok yerinde bir kararla kredi vermiyor." dedi.
Yurtdışında olduğu gibi Türkiye'de de konut kredileriyle ilgili fon oluşturulması gerektiğini ifade eden Murat Kurum; "20 yıllık vadeyi arzu edilen şekilde şu an bankacılık sisteminde yapmamıza olanak yok. Emlak Bankası hayata geçmesi, emeklilik fonu benzeri konut fonlarının oluşturulması için çalışmalar uyapılıyor." diyerek .Cihan İnşaatın hayata geçirdiği Avrupark'ın başından sonuna kadarlık süre içinde yüzde 80 prim yaptığını, Avrupark Hayat'ta daha yüksek prim beklediklerini açıkladı.

Emlak Konut 8 milyar TL olan 2017 yıl sonu satış hedefine ulaşacak
Ülke ekonomisi ve sektöre yönelik değerlendirmelerde de bulunan Emlak Konut GYO Genel Müdürü Murat Kurum zorlu geçen 2016 yılının olumsuz etkilerinin 2017 yılında önemli ölçüde arka planda kaldığının altını çizdi. Sözlerini sürdüren Kurum: Ülke olarak dünyadaki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda önemli bir gelişim kaydettiğimizi düşünüyorum. Bunun en somut göstergesi de ikinci çeyrekte yüzde 5.1 büyüyen ülke ekonomimiz ve geçtiğimiz günlerde açıklanan konut satış rakamları oldu. 2017 Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 28.8 oranında artarak 140 bin 298 oldu. Emlak Konut olarak 2003’ten bu yana 128 bin bağımsız bölüme ulaştık. Her projemizi bir üste nasıl taşırız onun gayretinde insan odaklı projeler gerçekleştirdik ve bu şekilde çalıştık. Avrupark Hayat projesinin yüzde 25’i daha lansman öncesinde satıldı. Bugünün koşullarında çok iyi bir satış oranına erişildi. Emlak Konut olarak yıl sonu hedefimiz olan 10 bin bağımsız bölüm 8 milyar TL ciro 2 milyar TL kâr hedefimiz vardı. Bu hedefimizi yakalayacağımızı düşünüyoruz. Tüm dünyanın sıkıntı yaşadığı bir ortamda yüzde 5 büyüme gerçekleştiriyorsunuz. Ülke olarak bu büyümeyi sürdürülebilir kılmak adına sektörümüzün ve piyasaların daha rahat koşullara erişmesi gerekiyor. Sektörün öncü kuruluşu olarak bu kapsamda çalışmalarımız sürüyor.  Günümüz koşullarında mortgage ile ticari kredinin arasında çok farkı yok devletimiz ile sürecin iyileştirilmesine dair görüşmeler yapıyoruz. Farklı finansal enstrümanları nasıl kazandırırız? Yurtdışından düşük faizli kredi mi olur? Kira sertifikası mı olur? alternatif mortgage çözümleri getirme adına faaliyetlerde bulunuyoruz.

Basın toplantısında konuşan Cihan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Ertuğrul Yavuz Pala da Emlak Konut'un Hoşdere 5. etap ihalesini 156 milyon 500 bin TL hasılat taahhüdüyle kazandıklarını belirterek şunları söyledi:
“Hoşdere 5. Etap projemiz; kalitesi, sosyal donatıları ve çocuk oyun alanlarıyla örnek bir proje olacak. Altta ticari alanlar, üstte rezidansların olacağı bir proje planlıyoruz. Projemiz, bağlantı yollarının yeni havalimanına ulaşımı kolaylaştırması nedeniyle havaalanı personellerinden de büyük ilgi görüyor, hedef kitlemiz ise daha çok yatırımcı kesimden oluşuyor." dedi.

Avrupark Hayat'ta ödeme planları ve aidat bedelleri
Kampanya ve ödeme koşullarıyla ilgili bilgi veren Ertuğrul Yavuz Pala, peşin alımlarda yüzde 5 indirim yaptıklarına dikkat çekti. Pala, “Satışlarımıza 'Biz bize yeteriz' ödeme kampanyasıyla devam ediyoruz, bu kampanyayı 30 Kasım tarihine dek sürdürmeyi planlıyoruz. 42 ay firma bünyesinde vade farksız taksitlendirme yapıyoruz. Ayrıca peşin alımlarda yatırımcılarımıza yüzde 5 indirim imkânı da sunuyoruz. Öte yandan; aidatların düşük tutulması için çalışmalar yürütüyoruz, aidatları ortalama 200-250 TL bandında tutmaya çalışıyoruz” dedi.

Avrupark Hayat'ın konumu ve ulaşım kolaylıkları
Bölgenin; Silivri banliyö tren hattı, metro, üçüncü köprü bağlantı yolu ve üçüncü havalimanı gibi planlanan dev projeler tamamlandığında daha da değerli hale gelmesi bekleniyor. Bölge; Emlak Konut GYO tarafından yapılarak hizmete açılan göletler, piknik yerleri, yürüme ve spor alanlarını içinde barındıran 160 bin metrekarelik dev şehir parkı ‘Hayat Park’a da ev sahipliği yapıyor. projesinin konumlandığı Bahçekent bölgesi ise; 20 bin konutluk yaşam alanı, ticari alanları, sağlık kompleksleri, eğitim kurumları ve geniş sosyal donatılarıyla kendi kendine yeten bir uydukent olarak ön plana çıkıyor.
Hastanesiyle, eğitim kurumlarıyla ve camisiyle kendi başına bir uydu kent olan bölge, TEM otoyoluna yakınlığı ve Bahçeşehir’e 5 dakikalık mesafede olmasıyla dikkat çekiyor.