24 Nisan 2024 Çarşamba
Ana SayfaFırsat ProjeleriMipim'de Vadistanbul ilgi odağı oldu

Mipim’de Vadistanbul ilgi odağı oldu

Bu yıl 26. kez düzenlenen MIPIM 2015 Gayrimenkul Fuarı'nda Türkiye'den 21 stand yer aldı. MIPIM'de görücüye çıkan projelerden birisi de Vadistanbul idi. Emlakdream.com Genel Yayın Yönetmeni Ayla ÖZer, Vadistanbul projesinin detayları ve MIPIM değerlendirmesi için mikrofonunu İnvest İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Bahattin Uçar, Artaş İnşaat Başkan Yardımcısı Gökhan Çetinsaya ve Vadistanbul İcra Kurulu Üyesi Alpay Çepni'ye uzattı.

RÖPORTAJIN TAMAMINI AŞAÐIDAKİ VİDEODAN İZLEYEBİLİRSİNİZ!

İnvest İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Bahattin Uçar, "Bildiğiniz gibi MIPIM gayrimenkul sektöründe uluslararası en önemli fuarlardan biri. Bizde 2 yıl önce Vadistanbul olarak katılmıştık bu yıl yine Türk çadırında Vadistanbul standımız bulunuyor. Burada mümkün olduğunca hem projemizi tanıtıp anlatmak hem de ülkenin tanıtımına katkıda bulunmak istiyoruz. Burada gurur duyduğumuz bir ortam oluştu. Şuanda herkes İstanbul'dan Türkiye'den projelerimizden bahsediyor. Bu da bizim için gurur verici bir durum.

Vadistanbul projesi 3. etaptan oluşuyor. Birinci etabı 1.111 adet konuttan meydana geliyor. 7 ay önce gibi teslim ettik. 18 ayda bitirdik birinci etabı.İkinci etapta ise 5 yıldızlı bir otelimiz, 100 metrekare AVM'miz, 185 bin metrekarede ofis alanından oluşuyor. Şuanda inşaat çalışmaları devam ediyor. 3. etabımızda mix bir proje. Burada da 100 bin metrekare ofis alanı 1400 adet konut var. 2. etapta satışlar devam ediyor. 3. etabı da Eylül gibi satışa çıkmayı planlıyoruz." dedi.

Artaş İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Çetinsaya, " 300 bin metrekaye yakın ofis alanımız var. Yabancı şirketlerin ilgisi oldukça fazla. Sokar Polimeks gibifirmalara satış yapmıştık zaten. Bir iki büyük firmayla da görüşmelerimiz devam ediyor. Satış anlamında memnunuz. Bölge itibariyle ulaşım olarak cezbedici bir nokta olduğu için talepler iyi. Şuanda metrekare birim fiyatımız 4 bin dolardan başlıyor." dedi.

Vadistanbul İcra Kurulu Üyesi Alpay Çepni, " Türkiye'nin son senelerdeki hem katılımı hem de etkisi artmış durumda. İTO'nun yaptığı çadır çok başarılı. Biz İstanbul'un marka değerine ne kadar yatırım yaparsak bu işin geri dönüşü bütün sektöre o kadar olumlu olacak. Her ne kadar Körfez üzerinden bir akış alsakta, Körfez'deki paranın yönlendiricisi Avrupa'daki yatırım fonları. Amacımız satış yapmak değil, Türkiye'nin İstannbul'un marka değerine katkı yapmaya geldik. Vadistanbul dünya çapında bir proje, dünya çapında bilinirliği olması gerekiyor. Gelen bütün ziyaretçilerden aynı geri dönüşü alıyoruz. Projeden etkileniyorlar. İstanbul'la ilgisi olmasa bile ilgilenmeye başlıyor. Bu şehrin büyük projelerini ortaya koyarsak insanlar daha çok merak edip daha çok analiz edecekler. Yarın öbür gün ülkeye pazar olarak girmeye çalışacak.

Fuarda çok ziyaretçimiz oldu. Çok güzel görüşmeler yaptık. Yarında devam edecek bu. İnşallah bunları Türkiye'de de sürdüreceğiz. İyi bir yerde Vadistanbul. 2 etabın ofis metrajının yarısından fazlasını satmış durumdayız. Bu Türkiye'de bir ilk. Genelde dış cephesi kapandıktan sonra bu şekilde bir satış olur. Projeyi doğru şekillendirdiğimize inanıyoruz ve MIPIM'e de katılarak bunu destekledik. Türkiye'deki diğer projelerinden burada daha fazla sayıda olması gerekiyordu ama seneye daha iyi olacağını umut ediyoruz. Sürdürebilirlik olması gerekiyor.

Vadistanbul'un 3. etabını Eylül gibi çıkmayı planlıyoruz. Orada 120 bin metrekare ofisi ve 1500'e yakın konutumuz var ve 2. etabı tamamlayacak 23 bin 500 metrekarelil mağazacılık alanımız var. Eylül gibi lansmanını yapmayı planlıyoruz. Birinci etapta bir konutumuz kalmadı. 1065 tane bitmiş satışımız var. Hayat başladı. Yüzde 45 prim yaptı satışa çıktığımızdan itibaren. Şimdi inanılmaz bir kitle 3. etabı sorguluyor. Bu güzel bir şey. 3. etabın söyle bir avantajı var 2. etapta yaşam başlamış olacak ve İstanbul yeni yaşam merkezinin hemen yanında olmuş olacaksınız.

2. etapta yer alan AVM için İstanbul'un son  AVM'si diyoruz kendi içimizde. Perakendeciler inanılmaz istekliler. Son 5-6 yılda çıkan AVM'lere göre çok daha fazla içinde yer almayı istiyorlar. Güzel bir yerde gidiyoruz. 2016'da açılacak olan AVM İstanbul'da ses getiren hem yerli hem yabancı müşteri kitlesine çok iyi dokunan hepsinin ihtiyaçlarını bir arada bulunduran bir proje olarak hayata geçecek." dedi.

Artaş İnşaat'ın Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, Emlakdream.com Genel Yayın Yönetmeni Ayla Özer'in sorularını yanıtladı.

RÖPORTAJIN TAMAMINI AŞAÐIDAKİ VİDEODAN İZLEYEBİLİRSİNİZ!

MIPIM bu yıl daha canlı!

MIPIM bu yıl daha canlı daha hareketli. İstanbul Ticaret Odası'nın getirmiş olduğu İstanbul maketinin olması iyi bir değerlendirme. İstanbul için Türkiye için ve inşaat sektörü için büyük bir önem arzediyor. Bu fuarlarda yer almak Türkiye ve İstanbul'un tanıtımında önemli bir rol oynuyor. Bu yıl fuardaki yerimiz daha iyi. Yabancı yatırımında projeye ilgisi bu yıl daha büyük.

Vadistanbul'un 3. etabı Eylül'de satışta!

Vadistanbul projesinde 2. etap inşaatı devam ediyor. 3. etap projelerimizi hazırlıyoruz. 3. etabı Eylül ayında satışa çıkaracağız. Alışveriş merkezinide 2016 yılının sonunda açacağız. Alışveriş merkezi bölgeye büyük bir katkı sağlayacak. Burada yaşayan insan sayısı 35 bini bulacak. Şuan 3. etaptan oluşuyor ama arsamız var arkada devamı gelebilir.

150 bin metrekare alan satıldı!

Süleyman Çetinsaya, Vadistanbul'da satılabilir alanda 150 bin metrekareye doğru gidiyoruz. GSM opatörleriyle de görüşüyoruz.  Bazıları kiralama ama geneli satın alma yolunda. Sözleşmeler bitmeden isim vermek doğru olmaz. Vadistanbul projesi 2016 yılı sonu 2017 başında yollarıyla beraber tamamlanmış olacak.

3. havalimanından Vadistanbul'a dekovil hattı!

Orada bir dekovil hattı var. Büyükşehir belediye başkanımla bu hattı görüştük. Şuanda Silahtarağa'daki Elektrik Santrali, Osmanlı'nın döneminde 1906'da yapılmış ilk elektrik santralidir. Şaun Bilgi Üniversitesi'nin olduğu yer. Oraya kömürü 3. havalimanının olduğu yerden getiriyorlar. Bu mesafe 44 kilometre Kemerburgaz Göktürk'ten geçiyor. Bunun şimdi plan ve projeleri yapıldı. Mimari projesini büyükşehir ihale etti. Eğer bu hayata geçerse 3. havalimanından Silahtarağa'ya dekovil hattı olmuş olacak. Eskiden kömür taşınırdı günümüzde insan taşıyan bir hat. Bunun planları hazır. Biz terklerimizi yaptık. Bizim tek derdiğimiz Göktürk'teki vatandaşı Silahtarağa'ya indirmek.

Yabancı fonlar ilgileniyor!

Bizimle burada görüşüp projeden kiralamak üzere yer almak isteyen yabancı fonlar var. Burada görüştük kendileriyle İstanbul'da da görüşeceğiz. Yatırım yapmayı düşünüyorlar. İngiliz ve Amerikalı yabancı fonlar bunlar. 11 bin metrekare 20 bin metrekare ofis alanlarıyla ilgileniyorlar. Yabancı fonlar hemen karar vermiyor. 3-4 ay düşünüp öyle karar veriyorlar.

Fuarların sektörün gelişmesinde faydası büyük!

Şuanda Türkiye olarak inşaat sektöründe iyi yoldayız. Mimari projelerde mimari gruplarda iyi durumdayız. 1984 yılında projeyi yaptıracak mimar bulamadım. O günden bugüne çok şey değişti. Mimari gruplarımız arttı. Kalabalık ekipler oluşmaya başladı. Doğru yoldayız ama daha zamanımız var. Her yıl bu fuarları desteklememiz lazım. İTO'yu tebrik ediyorum. Böyle bir mekanda böyle bir maketle olmamız çok güzel. Burada kendimizi anlatıyoruz. Bu tarz fuarların çok faydası var.