29 Mart 2024 Cuma
Ana SayfaFırsat ProjeleriEce Atalay 'Bulvar İstanbul’da 9 ayda 1200 konut sattık...'

Ece Atalay ‘Bulvar İstanbul’da 9 ayda 1200 konut sattık…’

Satışa çıktığı günden bu yana  Bulvar İstanbul projesi  yakaladığı satış oranı ve kısa sürede kazandığı prim ile dikkatleri üzerine çekti. Büyük bir reklam ve pazarlama organizasyonu ile de sektörde iyi bir örnek yakalayan projenin Genel Müdürü Ece Atalay ve Satış Pazarlama Müdürü Eli Aseo bu başarıyı  bize anlattı.

RÖPORTAJI İZLEMEK İÇİN RESMİ TIKLAYINI

9 ayda %74 satış gerçekleşti

Bulvar İstanbul satış grafiği ile bir çok projeyi geride bırakmış durumda. %74 satış oranına ulaşmış projede başarıyı, iyi analiz etmeye ve lokasyona bağlayan Ece Atalay şunları söyledi:

Başakşehir bölgesindeki projede lokasyon oldukça kıymetli, özellikle İstanbul’da son yıllarda ilginin yoğunlaştığı bir yer. Nedeni, bu bölgedeki yatırımlarla alakalı. 3.köprü, 3.havalimanı, bunun yanı sıra projemizin hemen karşısında yer alan sağlık kent çok önemli projeler bölgeye değer katıyor. Dolayısıyla buradaki alımın yüksek olmasında etken. “

Önceki deneyimlerden faydalanıldı

“Aralık 2013’te satışa çıkardık projeyi. 9 ayda %74 oranında satışımız gerçekleşti. Gerçekten son yıllarda rekor denilebilecek satış grafiği. Tabi ki bunda çok uzun bir hazırlık süreci yaşandı. Öyleki bu arazinin seçilmesi bile tesadüf değil. Başakşehirde daha önce firmamızın gerçekleştirdiği pek çok taahhüt işi var dolayısıyla yeri çok iyi biliyoruz. Biz bu bölgede yaşan halkın son dönemlerde ekonomik ve emografik özelliklerinin değiştiğini fark ettik ve hali hazırda lüks konut projelerine bir talep oluştuğunu çok iyi fark ettik. Dolayısıyla talebi analiz edip buna uygun bir proje hazırladık. Bölgeye baktığınızda toplu konut ve bundan biraz daha üst segmentte projeler var. Ama bölge halkının daha çok sosyal yaşam olsun, bunun dışında binaların inşai kaliteleri olsun, peyzaj olsun, bu anlamda daha nitelikli işleri ilgisi olabileceğini anlayınca bu doğrultuda bir proje burada  gerçekleştirdik. Ve sonuç gerçekten memnun edici.”

Tüm daireler peyzaj alanından faydalanıyor

Bulvar İstanbul etrafındaki vadi ve orman alanlarıyla, tüm binaların peyzajı paylaşmasıyla da dikkat çekiyor. Konuyla ilgili Ece Atalay şunları kaydetti:

“SPDO mimarlık ofisi ile çalıştık projede. Proje iki etaptan oluşuyor. 100 bin metrekare alan üzerine 15 bloktan ve geniş peyzaj alanlarından oluşuyor. Mimarımız burada çalışırken binaların oturumlarını güneşi aldıkları açıdan peyzaja hakim olabilecekleri noktalara kadar dikkat ederek planladılar. Evlerimizin pek çoğu peyzaja hakim. Bloklar bu şekilde konumlandırıldı. Ve blokların içindeki dairelerin oturumları da bu şekilde planlandı. Diyebilirim ki peyzaja ve bölgedeki diğer nitelikli alanlara bakmayan pek bir daire yok gibi. Çünkü, projenin sağ kısmında geniş bir yeşil alanın bulunduğu, vadi alanı var. Sol kısmında ise bir orman alanı var. Ve projenin kendi içindeki peyzaj alanlarının haricinde, dış kısımdaki daireler bile bu alanlara bakıyor. Peyzaj konusunda da BGM mimarlık ofisi ile ilerledik ve gerçekten sonuç güzel. “

2016 Haziranda iki etap da teslim

1+1’lerin sınırlı sayıda olduğu, konut seçeneklerinin daha çok büyük ev isteyenler için tasarlandığı projede daire seçenekleri ve fiyatlarla ilgili Ece Atalay :

“2016 Hazirana kadar iki etabı aynı anda teslim etmeyi planlıyoruz. İki etaptan oluşuyor proje, bulvar ve göl etabı. Bulvar inşaatında kaba inşaatımız hızla ilerledi. Blokların pek çoğunun kaba inşaatı bitti diyebilirim. %80 oranında kaba inşaatımızı tamamladık hatta cephe takmaya başlıyoruz şu an bulvar etabında. Göl etabında da kaba inşaatlarda %50 gibi bir düzeydeyiz şu an.  1555 konut var projede. Projede 1+1 yer almıyor. 2+1 den başlıyor 5+1’e kadar var. Bir tek alt katlarda vardı. İstem dışı oluşan boşluklar vardı onları 1+1 olarak değerlendirdik. Biz planlarken tipolojinin büyük evler istediğini analiz ederken planladık. Hatta planlarken 4+1’leri belli sayıda planladık ama, bugün geriye dönebilsek 4+1 daha fazla yapardık gerçekten. 4+1 talebi bölgede çok yoğun. 2+1’den 5+1’e kadar farklı tip daireler var. 2+1’ler 109 metrekare ile 144 metrekare arasında değişiyor. 3+1’ler 136 ve 192 metrekare arasında, 4+1’ler 170, 210 metrekare arasında, önlerinde teras ve bahçe alanlarının da bulunduğu 5+1’ler ise 240 ve 275 metrekare arasında değişiyor. Fiyatlarımız ise şuan metrekaresi 2 bin 700’lerden başlıyor. “ dedi.

%40 Prim yaptı

Proje şimdiden %40 prim yapmış durumda. Ece Atalay bu durum ile ilgili ise şunları kaydetti:

“Şimdiden %40 prim yaptı. Ancak bölge gerçekten az önce bahsettiğim gibi kıymetli bir bölge. Bugün metro projenin tam önüne kadar uzamış durumda.  Hatta İBB’nin yaptığı açıklamaya göre, kendi sitelerinde yaptılar, 2019’da buradan geçen hat Sağlıkkent’inde içine çıkıyor. Sağlıkkent tam bizim karşımızda konumlanmakta. Oldukça büyük bir arazi üzerinde 11 ihtisas hastanesi yer almakta. Bahsettiğim gibi 3.Havalimanı’na bağlantı yolları önümüzden geçiyor. 3.Köprü yolu da. Tabi buradan 1.köprü ve 2.köprüye de hemen hemen aynı sürede ulaşıyorsunuz. Düşünün ki şehirde 3 tane köprüye oldukça hızlı erişebildiğiniz bir noktada konumlanıyoruz, metronun haricinde.  Bunun yanı sıra 3.havalimanı buradan çok kısa bir mesafede. Yine Atatürk Havalimanı da çok yakın. Ben kendim Maslak’a gidiyorum akşamları. TEM tıkalıysa bile alternatif bir yol var. Daha şimdiden alternatif yollar var. Kemerburgaz, Arnavutköy yolları gibi. 30 dakika gibi bir sürede rahatlıkla maslağa ulaşabiliyorum. Tabi ulaşım bu kadar kolay olunca, şehirde bu şekilde planlı bir yerleşimimn olabileceği çok fazla arazi olmayınca, aks buraya doğru kaydı. Tabi bir diğer önemli konuda aslında, Kanal İstanbul. Şu ana kadar size söylediğim, şehre doğru dönük kısmıydı. Ama Kanal İstanbul da hemen bizim kuzey kısmımızda yer almakta ve yeni şehirde orada konumlanmakta. Ve bizim yeni şehre mesafemiz 5-10 dk gibi bir mesafe. Dolayısıyla ileriye baktığınızda ve çok uzun bir süreye değil yakın bir vadede buranın daha da yüksek prim yapma imkanının olduğunu çok rahat görüyorsunuz. Bir diğer konu var prim ile alakalı. 9 ayda %40 prim yaptı ama şimdi bölgede emlak konutun ihale ettiği yeni araziler var. Yeni konut projeleri geliştirilebilecek. Ve bunların ihale bedellerine baktığınızda bu yeni yerleşim yerlerinin satışa çıkabilecekleri minimum fiyatlar taahhüt ettikleri ciroları gerçekleştirebilmeleri için en az 3 bin TL’den satışa çıkmaları gerekiyor. 3500- 4000  TL gibi rakamları satış aşamasında yakalamaları gerekiyor. Tabi buraların prim de yapması gerek. Teslim de buraların 4 binlerin üzerine çıkması gerek. Böyle baktığınızda Bulvar İstanbul’da bugün hala çok yüksek bir potansiyel var. Ciddi bir prim potansiyeli var. Çünkü bizim şu an fiyatlarımız yeni çıkacak işlerin daha da altında. Bizim öngörümüz teslimde metrekare fiyatlarının çok rahat 4 bin liraların üzerine çıkacağı. “

Yabancıya satışlar %10’da tutulacak

Bölgenin daha çok oturum amaçlı kullanıldığını söyleyen Ece Atalay şunları kaydetti:

“Bölge oturum amaçlı çok yoğun tercih ediliyor. Zaten o yüzden büyük daire tipleri tercih ediliyor. 3+1 ve 4+1 çok yoğun talep görüyor burada. Ancak bizim alıcılarımız arasında şöyle bir kitle de var. Çünkü sadece Başakşehir’dekiler gelip almadılar. Bizim yaptığımız reklam ve pazarlamayla bütün şehrin bu bölgeden ve projeden haberi oldu ve kampanyamızda özellikle reklam kampanyamızda şehrin birçok farklı noktasında oturan kişiler de geldiler, yatırım amaçlı buradan daire aldılar. 2+1, 3+1 oldukça yoğun talep gördü. Bunun yanı sıra Ortadoğu’dan ve Arap ülkelerinden de ilgi gördük. Son dönemde Bulvar İstanbul bu anlamda ilgi gören projelerden biri. Yabancı yatırımcı toplam satışın %10’unu oluşturuyor. Biz özellikle bu seviyeyi devam ettirmeyi planlıyoruz. Gerçi şöyle bir şey var, alanlar da kiralama amaçlı kullanacaklar büyük ihtimalle öyle gözüküyor. Yani kendileri gelip oturmayı planlayan alıcılar değiller. Yine burada toplu alımlar yapıp değerlendiğinde satmayı planlayan bir profil var. “

ÖRNEK DAİRE VİDEOSUNU İZLEMEK İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ

Başarının sırrı satıştaki agresiflik

Marka algısı ve lokasyon gibi etkenlerin yanında sürekli kampanyalar ve agresif satış ve pazarlama da projede satışların rekor seviyelere çıkmasını sağladı. Ece Atalay:

“Marka algısı olarak firmamızın köklü bir geçmişinin olması, binlerce konut inşa edip şu ana kadar teslim etmiş olmamız ve Emlak Konut’un buradaki varlığı gibi etkenlerin artısı olduğu gerçek Ama bununla beraber esas olan, satış grafiğinde iniş çıkışların olmamasının başka bir sebebi pazarlamadaki agresifliğimiz bizim. 9 ay içerisinde pek çok kampanya uyguladık. Ödeme planı kampanyaları, faiz kampanyaları gibi, aynı zaman da PR olarak da sürekli iletişim içerisindeyiz. Pazardaki agresifliğimizin bu istikrarı devam ettirdiğine inanıyoruz. “ dedi

8 ayda 1200 civarı daire satıldı

Eli Aseo:

“8 ayda 1200 civarı bir satışımız oldu. Bugün baktığınızda 5-6 tane proje bitirmiş kadar daire sattık. Bu sizlerinde bahsettiği gibi iyi bir başarı. Sadece bölgede değil İstanbul’un genelindeki projelerden bizi ziyarete geldiler. Burada neler oluyor ne yaptınız diye. Bizim burada yaptığımız satışlar, Emlak Konut’un bile devam eden 10-15 satışından daha fazla oldu çoğu dönem. Burada tabiî ki bir çok şeyi doğru yaptık, Lokasyon, proje. Burada ekibin de gösterdiği özveriyi yabana atmamak lazım. Biz de burada dersimize iyi çalıştık ve ciddi anlamda iyi performans gösterdik. Bu anlamda kalan stoğunda satışına gerçekleştirerek, yıl sonuna kadar büyük ölçüde eritmeyi planlıyoruz. “

Düşük faizli banka kredisi sağlanıyor

Satış seyrinin bankaları da etkilediğini söyleyen Aseo:

“İnşaatın seviyesinin çok üzerinde bir satışımız olduğu için, bankalardan bize katkı payı vermeden uygun faizli kredi verilmesini sağlıyor müşteri nezdinde. Dolayısıyla şu an oldukça uygun faiz oranlarımız. %0.85 oranında 120 ay vade sağlayabiliyoruz. Bunun yanında teslimde ödeme imkanı da koyuyoruz. Peşinat kısmında yardımcı oluyoruz. İnsanlar ceplerinden çok büyük bir mebla çıkmadan buradan daire sahibi olabiliyorlar. Sadece banka kredilerinin taksitlerini ödemekle işe başlıyorlar.  Teslime kadar çok büyük bir para ödemeden ev sahibi olabiliyorlar şu an. “ şeklinde konuştu.

Yeni proje yıl sonunda

Yeni projelerinden de bahseden Ece Atalay Şunları kaydetti:

“Yeni bir etabımız var bu yıl sonuna doğru satışa çıkarmayı planladığımız. Özel hizmetleri, hayatı rahatlatacak değişik bir konsepti geliştirdiğimiz yeni bir etabımız olacak. Residancemız var. 150 konutluk daha çok 2+1 ve 3+1'lerden oluşan bir proje. Onu aralık gibi çıkarmayı planlıyoruz. Bunun dışında şehrin daha farklı lokasyonlarında yine arazi arayışlarımız devam ediyor. “